top of page

Apua markkinointituskaan!

1.png

Mitä pitäisi tehdä ja missä kanavissa? Ahdistus!

Saako jo sana "markkinointi" sinut näkemään punaista? Markkinoinnissa ahdistaa ehkä eniten se, että ei tiedä, mihin kannattaisi panostaa ja missä kanavissa olla esillä. Olet ehkä epävarma brändistä tai tekemiselle ei ole selvää suunnitelmaa. Anna ammattilaisen auttaa! Kirkastan sinulle ja yrityksellesi sen, mitkä markkinointitoimenpiteet kannattavat juuri sinun bisneksellesi.

2.png

Aika, taidot, resurssit tai mikään näistä ei vaan riitä

Saatat tietää, minkä näköistä ja kuuloista markkinointia haluaisit tehdä, mutta omat resurssit ja aikataulut tulevat vastaan.  Tietotaitotaso voi myös tulla esteeksi. Eikä ihme: markkinointityökalut ja -kanavat kehittyvät ja muuttuvat hurjaa tahtia. Sinun ei tarvitse revetä kaikkeen! Markkinoinnin ammattilainen mahdollistaa sinulle voimavarojesi keskittämisen siihen, missä olet paras. 

3_edited.jpg

Liikaa palloja ilmassa? Haluat keskittyä ydinliiketoimintaasi?

Yrittäjälle jokainen tunti on arvokas. Sinun kannattaa käyttää kallis aikasi siihen, mistä on eniten hyötyä liiketoiminnallesi. 

Markkinointi kuuluu harvan yrittäjän ydinosaamiseen.

Jos yrität itse tehdä kaiken, huomaat lopulta, että aikaa on kulunut liikaa asioihin, jotka eivät ole omalla vahvuus- ja mukavuusalueellasi. Tunnista aikasyöpöt ja ulkoista kaikki mikä aiheuttaa stressiä!

Palvelut

Vahvinta osaamistani ovat some- ja sisältöstrategiat ja niiden toteuttaminen sekä näistä aiheista kouluttaminen. Luova sisällöntuotanto tarkoittaa minulle laadukkaita tekstejä (suomeksi ja englanniksi), vaikuttavia sisältöön ja brändiin sopivia kuvituksia ja parhaimmillaan kokonaisuuksia, jotka jäävät mieleen ja herättävät tunteita.

UUSI PALVELU: Workshopit, koulutukset, luennot

Haluaisitko kouluttaa itseäsi tai henkilöstöäsi? Tarjoan workshoppeja, joissa opetellaan tehokkaasti ja hauskasti esimerkiksi paremmaksi someosaajaksi, viestijäksi, brändilähettilääksi tai asiakaspalvelijaksi. Voimme yhdessä räätälöidä workshopin juuri sinun tai yrityksesi tarpeisiin ja liiketoiminnan tavoitteisiin.

 

Koulutuksissa painotetaan aina asiakaslähtöisyyttä. Workshopit kestävät tunnista muutamaan tuntiin, tauot ja virkistyshetket mukaan lukien. Stoori by Sara pitää huolen siitä, ettei workshopissa tule tylsää, ja että kaikki pysyvät mukana ja osallistuvat - myös virtuaalisesti!

Kouluttajasta: Olen innostava, huumorintajuinen ja motivoiva esiintyjä, vankalla  esiintymiskokemuksella. Taustallani on vuosien kokemus asiakasrajapinnasta myynnin ja asiakaspalvelun parissa, kuin myös markkinoinnista ja viestinnästä. Hallitsen sekä perinteisemmät että digitaaliset markkinoinnin keinot ja kanavat. 

Olen pitänyt some- ja Canva-teemaisia koulutuksia onnistuneesti useille eri alojen asiakkaille ja hyvin eri kokoisille toimijoille.

HUOM! Voin myös toteuttaa erilaisia sparrauksia yhdelle hengelle tai pienelle tiimille.

Palveluita, jotka herättävät yrityksesi tarinan henkiin ja saavat liiketoimintasi lentoon

Markkinointistrategia somestrategia sisältöstrategia

Suunnitelmat viestintään tai sisältöihin

Strategia toimii kompassina, joka helpottaa elämää

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Vanha sanonta osuu digiajassakin naulan kantaan. Sisällöt tarkoittavat kaikkea julkaistavaa. Blogipostauksia, uutisartikkeleita, YouTube-videoita, uutiskirjeitä... Asiakasviestintä voi nykyisin tapahtua monessa eri kanavassa. Jos viestejä ei aikatauluta ja toteuta suunnitelmallisesti, käy helposti niin, että homma unohtuu ja jää tekemättä. Kun viestit ja julkaisut ovat selkeästi vuosikalenterissa, osaa suunnitella ajankäyttöään paremmin ja ennakoida julkaisujen tekoa - joko itse tai ammattilaisen avustuksella.

Brändi: uudistus tai tunnistus

Tuodaan brändi esille tai freesataan sitä

Voimme aloittaa alusta tai tehdä vain kevyttä uudistusta. Brändi on pohja kaikelle muulle markkinoinnille ja asiakasviestinnälle, joten suosittelen siksi brändikirjan tekoa jos sellaista ei vielä ole. Brändikirjaan kootaan yrityksen juuret ja tarina, yrityksen arvot ja asiakaslupaus, missio ja visio, visuaalisen ilmeen raamit (värit, fontit, logo) sekä yrityksen tapa puhua (tone of voice) asiakkaille ja muille sidosryhmille. Brändikirja on yritykselle korvamaamaton työkalu, joka ohjaa tekemistä ja tavoitteiden asetantaa. Kun pohjatyöt tekee kunnolla, on talon rakennus helpompaa.

1.png
tyylikkäät nettisivut pk-yrityksille
6.png

Somejulkaisut ja somesuunnitelmat

Somessa ei kannata räiskiä minne sattuu

Tyylikkäät nettisivut järkevään hintaan

Nettisivujen ei tarvitse olla ylikallis ja raskas projekti

Tavoitteena fiksun hintaiset, mutta hyvännäköiset ja hakukoneystävälliset nettisivut? Onnistuu! Stoori by Sara toteuttaa nettisivuprojektit yhteistyössä Severi Creativen kanssa. Severi Creative vastaa sivujen teknisestä toteutuksesta, Stoori by Sara sivujen visuaalisuudesta ja sisällöistä. Nettisivuprojektin yhteydessä voidaan uudistaa brändi-ilmeesi. Valitsemme nettisivualustan sen mukaan, mikä tukee parhaiten tarpeitasi. Käytämme alustana joko Wordpressiä tai Wixiä.

Olemme tehneet yhteistyössä Severi Creativen kanssa mm. seuraavat sivut: Kellokosken Ruukki ja Evetta Oy.

Koitatko olla liian monessa somekanavassa aktiivinen samaan aikaan? Teetkö postauksia spontaanisti eli yleensä vähän viime tipassa ja silloin kun satut muistamaan? Stoori by Sara suosittelee, että asiakas ottaa ensin haltuun vain yhden tai max. kaksi kanavaa ja panostaa niihin. Somestrategia tai somevuosikello helpottaa elämää suuresti. Julkaisuja kannattaa miettiä etukäteen, mikäli haluat säästää aikaa, hermoja ja luoda vakuuttavan kuvan. Jos haluat ammattitaitoista jälkeä ja somesi kukoistamaan, anna se Stoori by Saran käsiin!

3.png
kon.png

Konsultointi

Luotettava ja rehellinen kumppani

Joskus oman organisaation asiantuntemus ei riitä. Esimerkiksi yritysvastuu ja vastuullisuusteot on monelle yritykselle uusi asia, jota haluttaisiin tehdä ja viestiä aktiivisesti, mutta omat voimat ja tietotaito ei vain riitä. Stoori by Saran asiantuntijaverkostossa on huippuosaamista yritysvastuuseen, mutta myös myyntiin ja liiketoiminnan johtamiseen. Tavoitteena on puhua suoraan ja ymmärrettävästi, saaden aikaan konkreettisia tuloksia ja muutoksia. Myös muutosjohtamiseen, tuotteistukseen ja konseptointiin löytyy apua.

SEO ja SEM

Hakukoneoptimointi ja hakukonemainonta

Oletko testannut hakea Googlesta yritykseesi liittyviä hakusanoja ja katsonut, mille sijalle asetut hakutuloksissa? Hakukoneoptimointi tarkoittaa nettisivujen muokkaamista niin, että nouset liiketoimintaasi olennaisesti liittyvillä avainsanoilla mahdollisimman korkealla hakutuloksissa. Tätä voidaan entisestään buustata maksullisella hakukonemainonnalla. Kaikki alkaa avainsanatutkimuksesta. Tulosten perusteella nettisivusi tekstit voidaan käydä läpi parannellen niitä. Apuna voidaan käyttää erityisiä SEO-työkaluja. 

Todennäköisesti sivuillesi pitää laatia lisää linkkejä ja hakukoneoptimoitua tekstiä, koska Googlelle ne ovat hunajaa. Hakukoneoptimointi on pitkä prosessi, jossa ammattilaisen apu on todella tarpeen, sillä moni kokee hakukoneoptimoinnin monimutkaiseksi. Eikä ihme; se vaatii erityisasiantuntemusta ja pitkäjänteisyyttä.

Näin yhteistyö etenee kanssani

1.

Starttipalaveri, max. tunti. Aina ilmainen! Tutustun sinuun ja liiketoimintaasi, ja kerron, miten voisin olla avuksi ja hyödyksi.

2.

Sovitaan aikataulusta, projektin kestosta, työtunneista ja sisällöstä sekä hinnoista.

3.

Toteutus. Tartun työhön heti kun mahdollista. Matkan varrella kerron edistymisestäni ja raportoin kuluneesta ajasta.

4.

Kommenttikierros. Asiakas saa oikolukea ja antaa kehitysehdotuksia. Teen tarvittavat muutokset ja korjaukset, kunnes molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä.

5.

Julkaisu ja palaute. Toimenpide tai tuotos laitetaan liveksi. Kysyn asiakkaalta palautteen ja mietitään yhdessä, mikä olisi sopiva seuraava steppi. 

bottom of page